Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
19.11.2014 13:03 - МЕЖДУ СЛУЧАЙНОТО И ЗАКОНОМЕРНОТО? ВАЖЕН Е РЕЗУЛТАТЪТ!
Автор: orlinstefanov Категория: Изкуство   
Прочетен: 4072 Коментари: 0 Гласове:
1

Последна промяна: 20.11.2014 14:29


 Споделям едно писмо от Аркадий Раскин, театрал от Москва и близък сподвижник на прославения режисьор Анатолий Василиев. Познавам го заради поместването в Алманаха по Теория на театъра на моята студия „Театрофобията на Аристотел и проблемът за катарзиса”. Парадоксалното е, че студията ми е попаднала в негово разпореждане покрай Юрий Борев, който е начело на Независимата академия на изкуствата. При случайно познанство във фоайето на московски театър доверих два свои текста на един човек, който се препоръча като близък на прославения професор по естетика. Уговорихме се, че при завръщането ми от Санкт-Петербург ще се видим на друго представление и тогава ще ми разкаже какво е станало. Но се разминахме и забравих за случилото се. Чак след пет години чрез търсачката на Гугъл разбрах за неимоверната публикация:

http://www.ozon.ru/context/detail/id/156190/

Когато се запознах с  Раскин с помощта на моя състудентка, съставителят на алманаха  ми даде единствено дискета с предпечатния набор, тъй като тиражът му отдавна бил изчерпан. А навремето не са могли да ме открият, въпреки запитването в Културния ни център в Москва. Рекли, че не познават такъв българин. Сякаш театроведите с моето име сме няколко дузини.

…Но от дискетата пролича, че е бил набран не само текстът ми за катарзиса, а и този за „Антигона”. Чак след това се видяло, че той не е завършен: бях взел със себе си само частта от монографията, която бях превел дотогава …

Цялата книга е преведена отдавна, издал съм ксеротипни екземпляри за редица библиотеки, за приятели и специалисти в Русия. "Антигона" Софокла 25 веков спустя. Новое прочтение" предстои да излезе и в Санкт-Петербург, за което има комплект рецензии и само се търси резервна възможност за вместването на монографията в плана за 2015-та. Но тъй като в сайт за античността е публикуван неин съкратен вариант, споделих с Аркадий линк, от който да се запознае с продължението на неотпечатания навремето фрагмент, а и с другите дванайсет мои студии:

http://antique-lit.niv.ru/antique-lit/articles/index.htm

И ето с какви топли думи бях зарадван:

Орлин, спасибо за беспокойство. Завидую тебе, какое замечательное дело ты избрал для исследований. Древнегреческая драма всегда актуальна: что 10 лет назад она была написана две с половиной тысячи лет назад, так и сейчас те же две с половиной тысячи. И еще долго она будет оставаться вечно молодой и актуальной. Продолжай задавать ей вопросы и требовать ответа. А мы, твои читатели, будем этих ответов ждать!

Превод:

„Орлине, благодаря ти за безпокойствието. Завиждам ти за забележителното дело, което си избрал за своите изследвания. Древногръцката драма е винаги актуална: дали когато е била с десет годишна давност преди две и половина хиляди години, а също и сега, когато въпросните две и половина хилядолетия са изтекли. И още дълго тя ще си остава вечно млада и актуална. Не спирай да ѝ задаваш своите въпроси и да настояваш да им се отговори. А ние, твоите читатели, ще очакваме тези отговори!”

Надявам се, тази подкана да зарадва и приятелите, които следят моите постинги… 

 

 




Гласувай:
1


Вълнообразно


Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: orlinstefanov
Категория: Изкуство
Прочетен: 728116
Постинги: 165
Коментари: 185
Гласове: 738
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930