Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
27.12.2017 18:59 - За ефективността на едни благопожелания
Автор: orlinstefanov Категория: Изкуство   
Прочетен: 814 Коментари: 0 Гласове:
0


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
 През далечната 2005 г. с доцента от катедра „Класическа филология“ Николай Гочев си разменихме книгите с антична тематика, но след премиерата на неговия сборник в Народна библиотека, той помоли да отложи връчването на своя екземпляр след моята лекция в Столична библиотека. Не възразих, защото докато има търсене е добре да се разпространят всички налични екземпляри, а и по този начин можех да съм сигурен, че сред слушателите си по своята дисертационна теза за новия прочит на „Едип тиранина“ от Софокъл ще имам хабилитиран специалист от СУ. И той спази обещанието си, връчи ми сборника си „Александрия“, а по моето изложение вметна някакво несъгласие за характерите според Аристотел и недоумение, че съм посочил неговата театрофобия.

Но все пак, някаква готовност за общуване се запази и решихме да предложа анотирана програма за курс по античната драма. Нали докторската ми дисертация е за върховата драма в световното наследство, и като театровед мога да съм полезен за подготовката на магистрантите, които биха избрали предложения от мен курс! 

 

Особено се зарадвах, когато узнах, че студията ми „Театрофобията на Аристотел и проблемът за катарзиса“ е поместена в Алманаха „Теория театра“ на Академические тетради №7, 2001 г. В изданието на Международное агентство „A.D.&T“ името ми съседничи със следните знаменитости: Юрий Борев, Анатолий Василиев, Ан Юберсфелд, Волфганг Изер и други. Когато научих чрез Интернет за този невероятен успех и се запознах със съставителя Анатолий Раскин, той ми дсподели, че е опитал по всевъзможни начини да влезе във връзка с мен, но в нашето посолство и в културния ни център с нищо не са му помогнали. 

Обаче тази публикация бе отличен аргумент за отстояване на моята заявка и на закъснях да информирам доц. Гочев. След което бях „удостоен“ със следния отговор, който пренаписах за вас на кирилица:

 

„Уважаеми г-н Стефанов, 

Прочетох Вашия текст, изпратен на 11. 04. Бил съм слушател на едно Ваше публично изложение върху въпросите, които Ви интересуват. Убеден съм, че подходът Ви към материала на античната драма, както и Вашата специализирана подготовка не отговаря на очакванията и изискванията на студентите в магистърската програма и на колегите от специалността. Съмнявам се, че бихме могли да осъществим  ползотворно сътрудничество. Поради това не мога да Ви предложа участие в програмата, която ръководя. Приемете решението ми за окончателно. Желая Ви успех в личния живот и обществената Ви и културна дейност.

 

Поздрави“

Не зная, доколко е бил искрен в пожеланията си доцентът, по-склонен съм да го подозирам в изтънчена, „александрийска“ ирония. Но по резултатността на думите му бих приел и упреци в прекомерна мнителност. Защото книгите ми за софокловите шедьоври отдавна са библиографска рядкост, лекциите ми се посрещат с неподправен интерес в много руски университети, чийто рейтинг е далеч по-висок от класацията на нашенската алма матер, която не се вмества и сред осемстотинте най-утвърдени висши училища.

А след последното ми пътуване в Русия можах да изнеса свой пърформанс в знаменитата Лосевка на Арбат – в центъра на Москва!


http://www.losev-library.ru/afisha/event/605-lektorij-fivanskaya-tetralogiya-sofokla




Гласувай:
0


Вълнообразно


Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: orlinstefanov
Категория: Изкуство
Прочетен: 727347
Постинги: 165
Коментари: 185
Гласове: 737
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930