Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
10.06.2010 08:06 - ЗАПОЧНА СЕ ОКОПНА БИТКА...II
Автор: orlinstefanov Категория: Изкуство   
Прочетен: 2053 Коментари: 0 Гласове:
0

Последна промяна: 10.06.2010 09:42


Уважаеми мои читатели, В предишния постинг предложих на вниманието ви своята @-кореспонденция с г-н Гранитски - директора на „Захарий Стоянов” и „Гео Милев”. Повод ми даде забранителният призив във в-к „Словото”от служителите на моя адресат. Мъчно ми е за господата, хвърлени на арената, с разчета те да му вадят горещия картоф в мое лице. Стар, но не винаги ефективен похват, ще кажа аз. Защото пък народът предупреждава, че който каквото си е дробил, го сърба сам. Затуй по-долу представям следващата порция от писма, с която съм предизвикал инвективите, озаглавени „Орлин Стефанов – опасен за здравето”. Обикновено г-н Гранитски смята (и наистина го умее), че си надробява "добри попари", гравитирайки около силните на деня. Но освен високата материя на диалектиката за неотменимата потребност да се отчита и другата страна, той би трябвало да помни законите на физиката. Не може да има магнит само с един полюс. Всяко действие има и противодействие. Нищо, че такъв диктатор като Сталин, освен „приносите” си в езикознанието е постулирал отменяне на „единството и борбата на противоположностите”. Имало само борба между противоположностите до пълната победа на „добрата” - ТОЙ САМИЯТ - над „враговете”. Дори развитието не се възкачвало по спирала, а се тласка по права линия, в указаната посока, смяташе великият комбинатор (и баща на народите) Джугашвили. Който е имал търпение да проследи седемте писма, се е ориентирал в характера на нашата схватка с Гранитски - Огнян, макар той да я водеше зад кулисите, според формулата за сравнително честните начини за взимане на чуждите пари, които изповядват комбинатори като Остап Бендер. Но се оказа, че с архивирането се е получило някакво орязване и има още няколко мои обръщения до господин директора на „Захари Стоянов”. Все ме глождеше спомен, че бях му писал, например, за гранитната метафора как се летяло с каменни криле и други хапливости, пък в седемте текста тези мои „иронии” ги нямаше . И наистина, при нова проверка изскочиха и другите ми размисли и предупреждения. Вярвам да ги оцените по достойнство, толкова повече, че като изключим препратките за @-публикации, сегашният комплект е по-кратък. От съчувствие се въздържам единствено да поместя вопъла на новопоявилата се съавторска двойка Тодор Коруев и Андрей Андреев. Резюмирано: как така не съм се уморявал да уязвявам тях и издателството, недоумяват те. Значи мен могат да обявят за „подкрякващ поплювко”, а аз да съм си сложел ръка на сърцето и да си призная нещо, което не съм вършил. Няма как да стане! Не аз съм молил, нито съм се обадил пръв за препечатката. Намерен бях по телефона от инак симпатичния ми Андреев и отговорих утвърдително с условието, което и дотогава бях извоювал за още две препечатки на „Захарий Стоянов”: за три текста за Гео Милев от „Пламък” - в сборник, съставен от А.Андреев и Димитър Танев, както и за „Символизмът на Яворов – завещанието що вечно ни тревожи” от „Ученически свят” - във „Везни”. Вярно, че когато „пропуках” ледено-гранитното правило, какво в издателството не плащали на авторите, горкият Андреев се опита да избегне гнева на повелителя си: щял да ми заплати със собствени средства, само да не правя въпрос! Сега в писмото си двамата ми вменяват как трябвало да съм гузен: вместо да ликувам, че съм отпечатан с възстановените „журнални” пасажи, правя въпрос и разнасям в колегията имената им. Но по тази логика никой творец не трябва да получава хонорар. Дали ще са писатели, критици, музиканти, художници – хората с призвание получават радост да предложат творбите си, но това не значи, че трябва да си отиват с празни джобове. Нали помним как е у Пушкин: „Не се продава вдъхновението, но ръкописа – непременно”. Хората като Гранитски „продават” на спонсорите си нашия талант, пробутват фаворитите си с обществено положение и си осигуряват бартерна „търговия с влияние”, а ние трябва да мълчим. Благодаря! И тъй, на вашето внимание: продължението на кореспонденцията, довела да позорното писмо в „Словото”, което вече познавате…   ---------------------------------------------------
8. Орлин Стефанов  
До: Гранитски-офис  
Относно: Странно... и позорно!у  
Дата: Понеделник, 2010, Април 19 18:14:27 EEST  
Да си призная, хич не очаквах КОРАБЪТ ОТ СВЕТЛИНА да се реши на толкова недвусмислен опит да унижи свой специално поканен за сътрудничество автор. Когато дадох съгласието си да бъде поместена студията ми "Новото чорбаджийство..." изрично споменах условието си: срещу възмездие. Изключвам огромните усилия с лични появявания да си взимам броя, когато внезапно ми бе отказано каквото и да било възнаграждение. После дойдоха ядовете и разноските по телефониране, писане на писма, но когато най-сетне дочаках признание за правото си, то се оказа оценено на... 20 лева! Защо не на 10, г-н Гранитски? Или на 5?  Сега ще ми се наложи да оформям като дарение разликата от удържания данък и от някой и друг лев, с които ще компенсирам транспортните си разходи с талончета на градския транпорт. Допълнителни усилия, ми създавате, г-н собственик на "ЗАХАРИЙ СТОЯНОВ". Засрамете се, ако го можете, капитане! Интересно, как ли ще оцени това драстично поругаване журналистическата общност, която смятам да поставя в известност? О. Стефанов
9.
 
Подател: Орлин Стефанов   добави в адреси 
До: Гранитски-офис  
Относно: Окръжно  
Дата: Петък, 2010, Април 23 13:28:17 EEST  
 Поставям КОРАБА ОТ СВЕТЛИНА в течение за началните стъпки разгласяващи издевателството към моята инак скромна персона... http://knigi-news.com/?in=pod&stat=5257§ion=9&cur= Добре е, все пак, човек да не е гузен, нали? Орлин Стефанов, доктор по филология
  10.
: orlin_stefanov@abv.bg   добави в адреси 
До: Гранитски-офис  
Относно: Дарителски акт  
Дата: Четвъртък, 2010, Април 29 15:24:51 EEST  

Информирам "кораба от светлина" и великия му кърмчия и собственик Иван Гранитски, че получих дарителския акт за 10 лв. от НБКМ. Копие от касовия бон и самия акт ще изпратя в най-скоро време. Понеже "Захари Стоянов" и "Везни" храни особени пристрастия към ВИП-литератори, готови да хвалят гранитните метафори: "ний с каменни крила летим", и като подозирам в тази готовност сделка, мисля, че ще е полезно да се прочете следния мой постинг: http://orlinstefanov.blog.bg/izkustvo/2010/04/27/zakon-v-ugoda-na-vlyhvite.535411 Можете да очаквате @-грамада заради издевателствата към редовите, но може би далеч по-стойности автори, командоре. Във века на електронните комуникации "командването на парада" не може да е ничий монопол! Орлин Ст.
11.
Подател: orlin_stefanov@abv.bg   добави в адреси 
До: Гранитски-офис  
Относно: @- грамада  
Дата: Събота, 2010, Май 1 14:43:34 EEST  


Един текст – две помествания. На Командора – приятно четене. Забавлявайте се и не правете от парите култ. Другите също имат потребности, нали Летящий с гранитни криле?   http://knigi-news.com/?in=pod&stat=5283§ion=9&cur=   http://orlinstefanov.blog.bg/izkustvo/2010/05/01/ne-pravete-kult-za-da-lapame-nie.537554   О. Ст.  
 



Гласувай:
0


Вълнообразно


Следващ постинг
Предишен постинг

Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: orlinstefanov
Категория: Изкуство
Прочетен: 723391
Постинги: 163
Коментари: 184
Гласове: 731
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031