Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
23.04.2010 14:27 - АВТОРСКО ПРАВО? НАШЕНЦИ НЕ ГО ЗАЧИТАТ...
Автор: orlinstefanov Категория: Изкуство   
Прочетен: 1649 Коментари: 0 Гласове:
1



  В сайта на електронния вестник за литература „Книги NEWS”  бе поместено моето отворено писмо (http://knigi-news.com/?in=pod&stat=5257§ion=9&cur), основни адресати на което са фирмите, посочени на втора и трета страници в издаваното от г-н Иван Гранитски списание „Везни”. Заглавието е поставено от екипа на сайта, но констатацията му е съвсем точна. "Книги NEWS" е достатъчно популярен, и вероятно мнозина ще прочетат писмото ми, някои може да се присъединят към моето негодувание, на някого претенциите ми могат да се сторят пресилени. Сиреч, повечето списания не плащат на своите външни сътрудници. Но докато се свиваме и приемаме да ни газят новите чорбаджии в литературата, те само ще се гаврят с нас и ще си правят политиката, въртейки опашка пред силните „властом”, а не духом. Освен линка, привеждам и текста на отвореното си писмо. Нека онези автори, които търсим истините, а не правим димни завеси от фалшив академизъм или помпозна схоластика, въстанем срещу приравняването ни към графомани от сорта на Ваня Добрева, която споменавам пред спопомоществователите на „Везни”.         
Списание „Везни” ограбва авторите си

Уважаеми господа от "АЕЦ Козлодуй ЕАД и Застрахователното акционерно дружество "Енергия",
Решавам да Ви поставя в известност за издевателството, с което ме „удостои” списание „Везни”, което се радва на финансова Ви подкрепа. Казвам се Орлин Стефанов и за мен можете да получите сведения от блога ми - Блог на Орлин Стефанов. Моята статия „Новото чорбаджийство в литературата” бе отпечатана в бр. 7 на 2009 г., с. 69-76. Същата не съм предлагал за печат, а ми бе поискано съгласието да бъде препечатана от бр. 7 на в-к „Словото днес”. Съгласих се, поставяйки изричното условие, че ще трябва да ми се даде хонорар. Самият аз не съм на постоянна работа повече от двайсет години и да си позволявам използване на труда ми е равнозначно на престъпление към моето семейство в тези тежки времена. Изпратих журналния си, по-разширен вариант и студията ми видя бял свят, а аз разчитах на възнаграждение. Инак списанието се „слави” с това, че не плаща на своите автори. Очевидно, ги третира като някакви графомани, които се радват да си видят името напечатано. Аз лично смятам, че статията ми украсява този брой, в който например е отделено огромно място за смехотворно схоластичното съчинение на Ваня Добрева, посветено на възрожденската драма. Бих се срамувал да дам място на подобно упражнение в списвана от мен периодика. На Вас като на спонсори би трябвало да Ви правят впечатления подобни пакости, но за да не бъда голословен, тук ще приведа само едно изречение: „И така, сюжетният модел в „Малакова” разработва история, в която персонажите, условно обозначени като A, B, C, D, разкриват своето отношение към предмета Е.” (с.101) За литература ли става дума или за геометрия, ще попита всеки, който не се вълнува от обстоятелството, че госпожата е дъщеря на члена на редколегията на „Везни”. Ако не се респектира от обстоятелството, че заедно с татко си Чавдар Добрев, двамата са членове на Висшия партиен съвет на БСП, а докато е съчинявала или поне предлагала за печат опуса си, Добрева бе зам.министър на просветата!... Но да се върна на моя случай. След упорити настоявания, и когато заявих, че ще занимая и съдебни инстанции да се зачете авторското ми право, най-сетне редакцията отстъпи. Поканен бях да си получа хонорара от… 20 лв. Уважаеми господа, след като статистиката посочи месечния дебит за издържането на един средностатистически индивид от 489 лв., аз пресметнах, че месечно трябва да съчиня 27 статии, те да излязат от печат, да се преборя с издателите си като г-н Гранитски и като получа такова хоноруване за всички тях, да си осигуря екзистенц-минимума. Сами разбирате, че това е истинска ПОДИГРАВКА. Не знам размера на Вашата подкрепа, но мисля, че ще Ви е интересно да научите с какво отношение се срещаме в редакция, която свързва дейността си с имената на Вашите фирми.
С почитания.
Орлин Стефанов, доктор по филология София, 22.04.2010 г.
   
     



Гласувай:
1


Вълнообразно


Следващ постинг
Предишен постинг

Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: orlinstefanov
Категория: Изкуство
Прочетен: 729105
Постинги: 165
Коментари: 185
Гласове: 738
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930